Paa vores sidste dag i Thailand fik vi mulighed for at besoege boernehjemmet Sanelli House, som er et boernehjem for boern med HIV og boern som har mistet deres foraeldre til HIV. Vi fik en rundvisning, men desvaerre var der ikke mange boern, da de var I skole, og de der var paa boernehjemmet var syge.
Bornehjemmet var delt op et stort hus for dem mellem 4 og 11 aarige, et hus for pigerne over 11 aar og et andet for drengene over 11 aar samt et hus for spaedboernene .
Det mest spaendende sted var spaedboernehuset, da der var mange hjemme og de var SAA soede!
Boernehjemmet var grundlagt af en amerikansk misssionaer, som foersoegte at sprede det katolske budskab, men det var ikke noget de paaduttede boernene.
Vi blev vist rundt af denne mand, som vi desvaerre ikke kan huske hvad hedder. Han havde virkelig hjertet paa det rette sted!
Det var skoent at se, fordi det lod til boernene havde det virkelig godt, men samtidig var det haardt fordi boernene var tydeligt afkraeftede af sygdommen og foelgesygdommene.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar