mandag den 5. september 2011

Tubing, Vang Vieng, Laos

Fredag eftermiddag kom vi til Laos’ hovedstad Vientiane. Byen virker meget moderne og den er virkelig smuk, da den ligger ned til Mekong floden(som ikke just er smuk), men langs flodbreden er der etableret en promenade, hvor man mister foelsen af at vaere I storbyen.
Ved floden er der ogsaa en stor fitness park. En slags legeplads for voksne, hvor man kan styrketraene ved opstillede maskiner.
Loerdag tog vi til Vang Vieng, en lille smuk by i bjergene, som er mest kendt blandt backpackere pga. “tubing”, men den omkringliggende natur er ogsaa hele turen vaerd.
Vi tog til Vang Vieng fordi vi kom til at snakke med to engelske broedre som skulle derop og paa tubing, de fik det til at lyde saa godt, at vi taenkte, at det ville vi da ogsaa gerne. Tubing er en slags pubcrawl, hvor man tager fra bar til bar i en badering. Barerne ligger langs floden og den dag vi tubede regnede det desvaerre, men det var alligevel den vildeste oplevelse! Folk var virkelig fulde og det gjorde det ogsaa farligt, da stroemmen I floden er ret vild og der er mange skarpe klipper I vandet. Faktisk doer der ofte folk under tubing, som regel fordi de drunker, men der skete ikke noget med os, heldigvis!
Vi har desvaerre ingen billeder fra tubing, da det er uansvarligt at tage kamera med, men her er et billede af vores tubing bluser:)
Om aftenen festede vi videre i Vang Vieng med de to engelske broedre, Shane og Jode. Forresten er det ikke almindelige drinks man faar naar man tuber eller fester i Vang Vieng, det er spande med alkohol! Spande!
Vi tog tilbage til Vientiane soendag Om aftenen moedte vi en Canadisk pige, som inviterede os til at tage med hende og fire engelske piger ud at spise og bowle om aftenen. Saa vi var spontane igen og det var super hyggeligt!

I morgen flyver vi til Hanoi, Vietnam, hvor vi skal stemme og saa gaelder vi os bare til at opleve Vietnam!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar