tirsdag den 27. september 2011

Back to Bangkok

Lørdag eftermiddag ankom vi til Bangkok efter en noget ukomfortabel tur fra Cambodia i minibus til Thailand. Vi havde INGEN plads! Men frem kom vi :)
Her anden gang vi var i Bangkok og efterhånden er blevet drevne backpackere, turde vi bo i Khao San street, som er backpackergaden i Bangkok. For nye backpackere ville den være skræmmende, da der sker utrolig meget, der er mange fupmagere og andre ting man skal passe på med. Men bortset fra alt det er det den mest livlige og festlige gade, hvor der bare ikke mangler noget.
Her så vi turens første McDonalds og Burger King, det har vi ikke set andre steder. Det virker ikke som om asiaterne gider den slags mad, men det er også dyrt i forhold til f.eks. gadekøkkener, som der er mange af.

"Hangovertini" med udsigt over Bangkok
Lørdag aften mødtes vi med to australske kvinder, Sabrina og Christina, som vi mødte i Vietnam. De bor og arbejder begge i Bangkok, hvilket også gør det interessant at snakke med dem, da deres liv er meget anderledes end vores.Vi var ude at spise med dem og herefter tog vi ud til Lebua State Tower, som er et kæmpe luxus hotel, hvor der er en bar på toppen(64' sal). Vi havde hørt om det og set det i filmen "Tømmermænd i Thailand", hvor sidste scene er skydt på toppen af Lebua State Tower. Det var virkelig en oplevelse! Vi købte en enkelt drink(dyrt=danske priser) og nød så ellers udsigten over Bangkoks mange lys. Det var helt fantastisk.



Biograf og vanvittigt store storcentre!
Søndag var der drøn på. Vi startede med at styrte rundt i hvad der viste sig at være tre kæmpe store storcentre, for at finde en biograf. Vi kom 5 minutter for sent til filmen, men blev lukket ind alligevel. Vi så en dokumentarfilm(som vi troede var en spillefilm?) "Born to be wild", som handlede om et orangotang og elefantbørnehjem i hhv. Borneo og Kenya. Det var den sødeste film og vi fik begge lyst til at adoptere en baby-oragotang! :)
Efter filmen gik vi på opdagelse i storcenteret, eller storcentrene. Vi var åbenbart et sted hvor der lå tre eller fire storcentre samlet og de var alle gigantiske! De danske storcentre famler meget ved siden af disse storcentre!

Biograftens forhal(en ganske almindelig søndag formiddag!)

"Running Sushi"
Vi havde hørt om en speciel restaurant i et af storcentrene, hvor man kunne få noget der minder om running sushi. Konceptet bag restauranten var at man i 1 time og 15 minutter kunne spise og drikke hvad man ville. På et bånd, nærmest som et lille modeltogbane, løb der små tallerkner med kød, grønsager, tofu, skalddyr ect. rundt i restauranten. Man sad så og tog hvad man ville have og tilberedte det så selv i den gryde som var ved ens plads. Der var derudover en kæmpe sushi buffé, frie drikkevarer og dessert. Det var vildt lækkert og rigtig sjovt!


Og så er der afgang til Phuket!
Mandag tog vi til Phuket, hvor Diddes kæreste og søster besøger os, dette kommer der et indlæg om en af dagene.

Vi håber i har det dejligt derhjemme!

fredag den 23. september 2011

Cambodia!

Onsdag d. 21. september brugte vi ca. 12 timer i en bus for at komme fra Ho Chi Min City (Saigon) i Vietnam, til Siem Reap i Cambodia.
Paa graensen skulle vi foerst stemple ud af Vietnam. Her var det kraevet at man skulle have alle sine tasker og ting med ind i kontrollen, og vi fik at vide at det var fordi vores tasker skulle scannes, men det blev de ikke (en lidt kommunistisk procedure).
Men det gik nemt med at komme ind i Cambodia, det kostede os bare 35 dollar, og saa skulle vores haandaftryk scannes ind, og vi fik maalt vores temperatur for at se om vi var syge (sjovt at proeve!).

Det var en fantastisk koeretur gennem Cambodia! Et helt andet landskab end Vietnam. Der var mange stammehuse loeftet fra jorden, hvilket var meget praktisk, for der var vand over det hele! Og det regnede... med det samme vi krysede graensen fra Vietnam startede det med at styrte ned (men det er jo saa "hjemlé")

Angkor What? - Angkor Wat!
Torsdag lejede vi en tuktuk-foerer som guide, og saa koerte han os ellers rundt mellem alle templerne og fortalte historier om det vi saa.
Vi startede klokken 8 om morgenen med at koere ud til Angkor Wat, som er det stoerste af templerne. Allerde saa tidligt om morgenen var der fuld af turister, men det var ogsaa noget af et syn der moedte os! Jeg havde faaet at vide at det var stort, men saa stort? Det havde jeg aldrig droemt om!
Det var et kampe slot, eller i hvert fald ruinerne af det, men det var alligevel ret velholdt naar man taenker paa at det er fra  ca. aar 1000.
Det var utrolig detaljeret, og man kunne stadig se moensteret i stenene. Det var nemt at fare vild inde i templet, og Pernille og jeg kom sjovt nok til hele tiden at gaa imod stroemmen.


Angkor Wot



Vi fortsatte videre til en masse templer. Jeg tror det blev til omkring 7 i alt. Jeg kan langt fra huske navnene paa dem alle sammen, men det var meget facinerende at gaa rundt ude i skoven, paa opdagelse mellem en masse templer og ruiner. Vi saa i hvert fald Angkor Thom og Ta Prohm. Ta Prohm var vores absolutte ynglings! Der voksede nemlig kaempe traer ovenpaa templerne. Nogle af traerne var saa tunge at bygningerne var ved at falde sammen, og derfor var noedt til at blive stoettet af et stilads. Det var ogsaa her at den amerikanske actionfilm "Tomb Rider" var optaget. Naar man gaar rundt mellem ruinerne kan man godt forstaa at man kan lave gode film her, det var en fantastisk stemning!

Krigs Museum
Fredag var vi paa krigsmuseum. Da vi kom der ud paa vores saedvanlige transportmiddel (tuktuk) og havde betalt 5 dollar for at komme ind, besluttede vi for ogsaa at betale for en guide, fordi vi med det samme kunne se at vi intet ville faa ud af det hvis vi ikke havde en guide. Det var bare en kaempe mark, med en masse krigsmaskiner, og hvad ved vi om det, vi er piger??!
Men vores guide startede med at fortaelle, at han som 14-aarig havde mistet sin venstre arm, sine foraeldre og to aeldre soestre, pga. en mineeksplotion! (der faelede jeg en taare)
Han havde vaeret med i krigen, fordi han ikke havde noget valg. Men han var ogsaa blevet hjulpet af budhistiske munke, der havde anbefaldet ham gaa til kirken og de kristne. Kirken havde hjulpet ham og laert ham engelsk, saa han nu kunne arbejde som guide.


Han fortalte os en masse om baade Vietnamkrigen og Borgerkrigen i Cambodia. Vi saa bl.a. en massegrav, hvor de Roede Khemere (kommunisterne) havde begravet alle de veluddannede efter at have slaaet dem ihjel, for at de ikke skulle goere oproer mod det kommunistiske styre.
Ellers saa vi en masse tanks og skydere og miner. Han fortalte ogsaa at der i Cambodia stadig idag ligger 3 millioner miner i jorden, og hver uge doer der mennesker fordi de gaar paa en mine. Det er oftest boender, der arbejder ude i marken, som bliver de uskyldige ofre. Der er selvfoelgelig nogle der arbejder paa at fjerne minerne, men regeringen giver ikke mange penge til det, og det er mega farligt, fordi de heller ikke har raad til at dyr beskyttelse.


Da vores rundvisning var faerdig takkede han, og vi spurgte hvor meget folk plejede at give til guiden. Han sagde at det var helt op til os selv, men at folk plejede at give 20 dollar pr. person. 20 DOLLAR PR. PERSON!?! Vi gik i chok! Det kan vi jo leve flere dage for! Saa vi gav ham omkring 5 dollar i alt, og forklarede at vi var fattige studerende.


Oversvoemmelse!
Og naah ja, saa har vi forresten oversvoemmelse her i Siem Reap. Det regner hele natten, og det har regnet saa meget, at floden er loebet over sine breder! Saa der er vand i hele gaden. Naar vi staar ude midt paa gaden, gaar vandet mig naesten helt til knaerne (men jeg har jo heller ikke saa lange ben). Men selv de lokale siger at de aldrig har oplevet noget saa slemt!
Saa da vi gik ud her til aften gik vi langsomt afsted, fordi man ikke kan se bunden, og der er jo kanter og huller alle steder. Vi er heldigvis ikke faldet endnu ;)
Det fede ved det er, at havde det vaeret i Koebenhavn var alt gaaet i staa. Men her fortsaetter de bare som det plejer, og det fedeste er at de tager det med et smil. Selvom de bliver sproejtet til af vand fra en bil, griner de. Og naar de ser os kaempe os igennem vandet, smiler de. Det er fantastisk at opleve et folk der ikke brokker sig, men bare indser at det er saadan det er, og saa maa man faa det bedste ud af det. 
Og saa er der selvfoelgelig dem der pumper vand ud af deres huse og bygger daemninger med sandsaekke, de synes nok ikke det er saa sjovt. 
Heldigvis bor vi paa 3. etage, saa der kommer forhabentligt ikke vand ind paa vores vaerelse ;)

Det dejlige cambodianske folk
Det vi har oplevet af det cambodianske folk er fantastisk. Selvom mange af dem har oplevet krig og raedsel, og stadig maa indse at folk doer af miner, saa er de smilende og glade.
Igaar spiste vi aftensmad fra et gadekoekken til 1 dollar. Der var ikke noget sted at sidde, saa vi besluttede os for bare at saette os paa fortovet (det kunne man jo ogsaa sagtens goere i Danmark). Men de kiggede bare paa os som om "nej, det kan I da ikke goere?". Saa der gik ikke laenge foer at der var nogle tilfaeldige der havde fundet en stol til os.

Jeg har ogsaa koebt to t-shirts, med nogle udtryk som folk fra Vietnam, Laos, Thailand og Cambodia bruger.
Det foerste er: "SAME SAME - BUT DIFFERENT"
Det udtryk bruger de f.eks. naar man handler. Hvis de siger 6 dollar til en pris og du siger 5 dollar, saa siger de "same same", men det er jo ikke det samme - ikke for os i hvert fald.
Der var ogsaa en guide der brugte det. Han sagde at hvis vi savnede fyrene hjemme i vores hjemland kunne vi bare komme til ham, for han var "the same same, but a little different".

Den anden t-shirt, staar der "No money, no honey" paa.
Det kan man godt sige at de lever lidt efter her nede, for hvis man ikke har penge, saa kan det vaere svaert at finde en kaereste. Det er lidt praktisk orienteret, man skal kunne tjene penge for at kunne forsoerge familien.
Der er ogsaa nogen der laver lidt sjov med det og siger...
"No money, no honey - No honey, no baby - No baby, no problems" (og det kan de vel have ret i? haha)

...Og lidt til selvtilliden!
Vi har ogsaa oplevet at det cambodianske folk er meget direkte anlagt. Generelt for vi bare tit at vide at vi er smukke, maaske paagrund af vores hud- og haarfarve.
Men paa vej hjem fra en haard dag i templerne var der pludselig en fyr der raabte "Hey sexy lady!". Det er lidt fedt at faa at vide naar man kommer i sandaler, med baeltetasker og bare foeler sig stoevede og svedige efter en lang dag (det kunne de danske maend laere noget af).
Da vi var ude at gaa en tur i byen om eftermiddagen var der ogsaa pludselig en fyr der raabte "I love you!"

Saa som I kan hoere, har vi det rigtig godt, paa trods af oversvoemmelse ;) Imorgen gaar turen videre til Bangkok og Sydthailand, hvilket vi glaeder os til. Og nu faar vi snart besoeg hjemmefra!!!



søndag den 18. september 2011

Vietnamesisk kokkekursus, skraeddersyet toej og stranddage

Vi har haft en rigtig dejlig uge! Vi har vaeret i Hoi An, en lille charmerende by i midtvietnam. Her havde vi flottet os og booked os ind paa et laekker hotel med pool og morgenmadsbuffe'. Standarten var noget hoejere her end vi plejer, men efter tre overnatninger i hhv. tog, tog og bus havde vi brug for det!
Vores hotel, kig ned paa poolen og morgenmadsbuffeen

Skraeddersyet toej
Hoi An vidste sig at vaere en farlig by for os, meget farlig. Det vrimlede nemlig med skraeddere, hvor man kunne faa lavet de smukkeste kjoler osv. til naesten ingen penge. Saa vi gik "lidt" shopamok. Pernille koebte to kjoler, en trenchcoat og noget andet, Didde har koebt 4 kjoler! Det blev lavet i loebet af 24 timer og vi har ikke engang brugt 1000 danske kroner.




Vietnamesisk kokkekursus
Vi er helt vilde med Thaimad og Vietnamesisk mad og bestemte os derfor for at tage et kokkekursus i Hoi An. Paa kurset var vi en tur paa markedet med vores laerer, det var meget spaendende. Derefter lavede vi fire retter:
  • Springrolls= foraarsruller, dem elsker vi!
  • Wonton= en slags pizza, meget laekkert
  • Sour & Sweet Scrimps= rejer i sur soed sovs med en masse groensager.
  • Fried noodles = Stegte nudler ogsaa med en masse skoenne groensager.

Vores laerer Vina, som havde den underligste humor
Efterfoelgende maatte vi spise det vi havde lavet og det smagte skoent! Nu haaber vi bare vi kan genskabe det derhjemme ...

Stranddage i Nha Trang
Fredag morgen ankom vi til Nha Trang. Det ultimative strandsted i Vietnam. Her er meget smukt, ren bountystrand. Men det er tilgendgaeld ogsaa saa varmt at man ikke rigtig orker andet end at ligge paa stranden og nyde livet!

Vi har dog lavet noget. Fredag eftermiddag gik vi 5km(i 35 graders varme!) ud til et wellnesscenter hvor vi kom i mudderbad, mineralbad og massagebad for kun 25 kr. Virkelig laekkert efter en bustur paa 12 timer til Nha Trang. Undervejs ud til wellnesscenteret kom vi virkelig taet paa de lokale. Vi spiste frokost ved et gadekoekken hvor absolut INGEN talte engelsk, saa ved hjaelp af fagter, tegnsprog og smil fik vi frokost. Det var rart at foele sig helt vaek fra den noget turistede by og saa taet paa de lokale.
Loerdag tilbragte vi paa stranden og holdte "weekend" - og vi har efterhaanden faaet kuloer, men man skal passe paa solen hernede.

I dag soendag har vi vaeret paa baadtur, hvor vi har vaeret ude at snorkle. Her saa vi smukke, smukke koralrev og de mest farvrige fisk vi nogensinde har set. Det var utrolig sjovt og bestemt ikke sidste gang vi har proevet det!
Paa turen var der mange unge og turen var ogsaa for unge, det maerkede vi isaer da de lagde an til "floating bar". Altsaa en bar i vandet. Man sprang i vandet fra toppen af baaden(4-5 meter, noget af en overvindelse for Pernilles hoejdeskraek) og derefter fik man en badering og en drink i baren, hvorefter man saa floed rundt og hyggede sig i vandet.

Vi har ogsaa forkaelt os selv her i Nha Trang. Pernille har faaet pedicure og Didde fuldkropsmassage, mmh :)


Vi har virkelig haft en skoen uge! I morgen tager vi med bus(12 timer) til Ho Chi Minh city hvor vi kun vil vaere en dag. Herefter saetter vi kurs mod Cambodia og Angkor Wat, verdens stoerste helligdom.

Vi haaber i har det skoent derhjemme!

Ps. i aften har vi faaet rugbroedsmadder ! Fantastisk :)

mandag den 12. september 2011

Smukke, smukke Sapa

Skal, skal ikke?
Naar man rejser som vi goer skal man hele tiden tage beslutninger: hvor skal vi sove, hvor skal vi spise, hvor laenge skal vi blive, hvad skal vi se, og hvordan skal vi rejse? (heldigvis er vi for det meste meget enige om det).
Vi havde vaeret meget i tvivl hvorvidt vi skulle tage til Sapa eller ej. Men efter at have vaeret i Vietnam i mindre end en uge, blev vi overbevidst om, at man ikke kan tage til Hanoi uden at se Sapa, for alle andre turister tog derop og talte saa godt om det. Grunden til at vi var mest i tvivl var bekymringen for om vores tidsplan kunne baere det, og saa var det ogsaa lidt fordi vi ikke gad trekke, som man skal paa mange af turene derop.
Beslutningen blev at vi selv arrangerede en togtur til Sapa, saadan saa vi tog et nattog loerdag aften, var der hele soendag, og tog et nattog tilbage soendag aften. (det er jo ogsaa en maade at spare penge og tid paa, fordi man faar to overnatninger i toget).

Togturen
Rejsen derop var i sig selv en oplevelse. Vi havde bestilt de billigste togbilletter man kunne faa, 20 dollar pr. person, pr. vej. Det betoed at vi skulle sove i oeverste etage i en 3-etagers koejeseng, i en 6-mandskabine. Maaske er det fordi der ikke saerlig tit er turister der koeber saa billige billetter, i hvert fald var der ikke noget af personalet, og heller ikke andre at passagerne, der talte et eneste ord engelsk. Saa det var en udfordring i selv at finde ud af hvornaar man skulle staa af. Men vi kom af det rigtige sted. Vi stod paa toget loerdag aften i Hanoi, og ankom til stationen i Lao Cai kl. 5 soendag morgen (eller det der i min verden stadig er nat).
Efter togturen foelte man sig helt fuld/soesyg efter at  have humplet rundt i 8 timer.

Smukke Sapa
Vi spiste morgenmad paa et fint hotel med udsigt ud over dalen, men vi var lidt skuffede, fordi der var saa taaget at man ikke rigtig kunne se noget. Det hele foeltes ogsaa lidt uoverskueligt om morgenen, fordi vi vidste at vi kun havde en dag, og vi anede stadig ikke hvordan vi skulle faa mest muligt ud af dagen, og det regnede.
Men i vores forsoeg paa at slippe vaek fra en meget trofast landsbykvinde, der ville have os med ud til hendes landsby der "kun" laa 12 km vaek, fandt vi det offentlige turistkontor. De anbefalede os at leje en bil med en guide og saa tage rundt og se det vi helst ville, saa det gjorde vi.
Didde proever paa at slippe vaek fra landsbykvinderne ...

Vandfaldet
Foerst saa vi "silver waterfall", der var et meget langt vandfald der snoede sig om bjerget, saadan saa det fra luften skulle ligne et soelv silketoerklaeder der var omkring bjerget.
Det var meget smukt, vi bliver aldrig traet af vandfald. Det burde vaere obligatorisk for alle mennesker en gang i sit liv at proeve at bade i et vandfald!  

Landsbyen
Vi blev sat af bilen, og gik den lille tur ned gennem landsbyen, som vores guide mente var 6 km. Igen maa det vaere pga. deres smaa ben, for den tur var max 3 km. Men det var en smuk tur ned til landsbyen, som laa i dalen, hvor der ikke var taaget. Saa man kunne rigtig nyde udsigten ud over rismarker, floden der snoede sig i dalen og bjergene, hvor der loeb smaa vandfald ned ad. Landsbyen i sig selv var ikke noget specielt, men det gaaturen var virkelig smuk!
Smukke risterresser
Vi var i Sapa paa det perfekte tidspunkt. Lige foer hosten. Her gaar en lokal kvinde og forbereder markerne.
Lige lidt til landmaendene - dette er hoestklar ris:) 
 Smukkere bliver det vidst ikke ..
 
En lokal snak
Det der gjorde vores tur rigtig god, var at guiden var rigtig god til at fortaelle. Hun snakkede ogsaa gerne om sig og hendes liv i en landsby. Hun var 24 aar, men lignede naermere en paa vores alder. Hun havde i 6 aar arbejdet som guide, havde en soen paa 2,5 aar og en mand der drak alle pengene op. Hun fortalte ogsaa at hun ofte havde hovedpine pga. alle de bekymringer hun gik rundt med. Hun havde oprettet sin egen bankkonto, som hendes mand ikke kendte koden til, for at have en chance for at have en opsparing. Hun havde giftet sig med hendes mand fordi hun elskede ham, men den eneste grund til at hun nu ikke blev skilt fra ham, var at det ville vaere synd for hendes dreng at skulle leve uden en far. 
Hun fortalte ogsaa at hun flere gange havde faaet tilbud fra udenlandske aeldre maend. Hun havde en veninde paa 22 aar, der var flyttet med en 42-arrig nordmand, til Norge, hvor de havde faaet et barn sammen. Nordmanden havde i forvejen en datter paa samme alder som hans nye kone, 22 aar. 
Men det virkede ikke som om at folk i landsbyen havde noget imod den slags.

Vores guide

Vi tog nattoget hjem soendag aften, meget traette, men ogsaa begge glade for at vi havde taget turen til Sapa, for det var det hele vaerd!

Halong Bay - noget naer paradis paa jord

Fra torsdag til og med loerdag var vi paa tur til Halong Bay. Halong Bay ligger 4 timers koersel fra Hanoi og er simpelthen noget af det smukkeste! Vi havde bestilt en luxurioes tur, da vi virkelig mente, at vi fortjente det(og saa fordi det ikke koster noget hernede!)

Saa foerste dag af turen var paa en luxus cruiser(laekkert!) og anden dag var paa et skoent hotel(laekkert!). Vi sejlede rundt i Halong Bay, som er et omraade med flere tusind saa oer. Vi besoegte en grotte og proevede at sejle med havkajak. Og for foerste gang paa turen badede vi i havet. Det gjorde vi baade fra cruiseren og paa en strand, paa oen "Monkey Island", hvor der, som navnet antyder, lever aber.
Vi fik at vide, at vi ikke skulle naerme os aberne med mere end en meters afstand, da de kunne finde paa at bide, saa vi holdt os bare langt vaek!





Det var en fantastisk tur, som man virkelig ikke kan beskrive, det skal opleves, da Halong Bay i sandhed er noget naer et eventyrsted.

onsdag den 7. september 2011

Hanoi

Tirsdag eftermiddag ankom vi til Vietnams hovedstad, Hanoi med fly. Vi tog flyvet fordi vi ikke vile koere i bus i 24-27 timer og man i flyet kunne slippe med under halvanden time, magelighed laenge leve!

Hanoi er stor og larmende, dog hyggelig da der er mange smaa gader. Trafikken er dog ikke for sarte sjaele, det er nemlig naesten umuligt at komme over gaden, selv ved fodgaengerfelte.
Blot et lille eksempel paa trafikken -og dette er virkelig ingenting!


Vores vigtigste aerinde i Hanoi var at faa stemt til folketingsvalget. Saa det gjorde vi som den foerste ting i morges fra den danske ambassade. Det var en lidt fed foelse for os begge, da det er vores foerste folketingsvalg og for Didde er det foerste gang nogensinde hun stemmer! Men saa haaber vi bare valget faar det udfald som vi godt kunne taenke os og at valgkampens sidste uge bliver god hjemme i Danmark :)
Brevstemme!

Hanoi er en meget hektisk by, saa vi gaelder os til i morgen, hvor vi tager til Halong Bay, som er et naturskoent omraade. Der skal vi paa cruise, overnatte paa en bad, se en nationalpark og sejle med kayak blandt andet.

Vi afslutter lige med lidt sjove billeder fra Hanoi:
Didde som vietnameser

Denne kvinde har altsaa levende hoens haenmgende paa knallerten!

Sandalfoedder!

Ha' det godt derhjemme!

mandag den 5. september 2011

Tubing, Vang Vieng, Laos

Fredag eftermiddag kom vi til Laos’ hovedstad Vientiane. Byen virker meget moderne og den er virkelig smuk, da den ligger ned til Mekong floden(som ikke just er smuk), men langs flodbreden er der etableret en promenade, hvor man mister foelsen af at vaere I storbyen.
Ved floden er der ogsaa en stor fitness park. En slags legeplads for voksne, hvor man kan styrketraene ved opstillede maskiner.
Loerdag tog vi til Vang Vieng, en lille smuk by i bjergene, som er mest kendt blandt backpackere pga. “tubing”, men den omkringliggende natur er ogsaa hele turen vaerd.
Vi tog til Vang Vieng fordi vi kom til at snakke med to engelske broedre som skulle derop og paa tubing, de fik det til at lyde saa godt, at vi taenkte, at det ville vi da ogsaa gerne. Tubing er en slags pubcrawl, hvor man tager fra bar til bar i en badering. Barerne ligger langs floden og den dag vi tubede regnede det desvaerre, men det var alligevel den vildeste oplevelse! Folk var virkelig fulde og det gjorde det ogsaa farligt, da stroemmen I floden er ret vild og der er mange skarpe klipper I vandet. Faktisk doer der ofte folk under tubing, som regel fordi de drunker, men der skete ikke noget med os, heldigvis!
Vi har desvaerre ingen billeder fra tubing, da det er uansvarligt at tage kamera med, men her er et billede af vores tubing bluser:)
Om aftenen festede vi videre i Vang Vieng med de to engelske broedre, Shane og Jode. Forresten er det ikke almindelige drinks man faar naar man tuber eller fester i Vang Vieng, det er spande med alkohol! Spande!
Vi tog tilbage til Vientiane soendag Om aftenen moedte vi en Canadisk pige, som inviterede os til at tage med hende og fire engelske piger ud at spise og bowle om aftenen. Saa vi var spontane igen og det var super hyggeligt!

I morgen flyver vi til Hanoi, Vietnam, hvor vi skal stemme og saa gaelder vi os bare til at opleve Vietnam!