Vores hotel, kig ned paa poolen og morgenmadsbuffeen
Skraeddersyet toej
Hoi An vidste sig at vaere en farlig by for os, meget farlig. Det vrimlede nemlig med skraeddere, hvor man kunne faa lavet de smukkeste kjoler osv. til naesten ingen penge. Saa vi gik "lidt" shopamok. Pernille koebte to kjoler, en trenchcoat og noget andet, Didde har koebt 4 kjoler! Det blev lavet i loebet af 24 timer og vi har ikke engang brugt 1000 danske kroner.
Vietnamesisk kokkekursus
Vi er helt vilde med Thaimad og Vietnamesisk mad og bestemte os derfor for at tage et kokkekursus i Hoi An. Paa kurset var vi en tur paa markedet med vores laerer, det var meget spaendende. Derefter lavede vi fire retter:
- Springrolls= foraarsruller, dem elsker vi!
- Wonton= en slags pizza, meget laekkert
- Sour & Sweet Scrimps= rejer i sur soed sovs med en masse groensager.
- Fried noodles = Stegte nudler ogsaa med en masse skoenne groensager.
Vores laerer Vina, som havde den underligste humor
Efterfoelgende maatte vi spise det vi havde lavet og det smagte skoent! Nu haaber vi bare vi kan genskabe det derhjemme ...Stranddage i Nha Trang
Fredag morgen ankom vi til Nha Trang. Det ultimative strandsted i Vietnam. Her er meget smukt, ren bountystrand. Men det er tilgendgaeld ogsaa saa varmt at man ikke rigtig orker andet end at ligge paa stranden og nyde livet!
Vi har dog lavet noget. Fredag eftermiddag gik vi 5km(i 35 graders varme!) ud til et wellnesscenter hvor vi kom i mudderbad, mineralbad og massagebad for kun 25 kr. Virkelig laekkert efter en bustur paa 12 timer til Nha Trang. Undervejs ud til wellnesscenteret kom vi virkelig taet paa de lokale. Vi spiste frokost ved et gadekoekken hvor absolut INGEN talte engelsk, saa ved hjaelp af fagter, tegnsprog og smil fik vi frokost. Det var rart at foele sig helt vaek fra den noget turistede by og saa taet paa de lokale.
Loerdag tilbragte vi paa stranden og holdte "weekend" - og vi har efterhaanden faaet kuloer, men man skal passe paa solen hernede.
I dag soendag har vi vaeret paa baadtur, hvor vi har vaeret ude at snorkle. Her saa vi smukke, smukke koralrev og de mest farvrige fisk vi nogensinde har set. Det var utrolig sjovt og bestemt ikke sidste gang vi har proevet det!
Paa turen var der mange unge og turen var ogsaa for unge, det maerkede vi isaer da de lagde an til "floating bar". Altsaa en bar i vandet. Man sprang i vandet fra toppen af baaden(4-5 meter, noget af en overvindelse for Pernilles hoejdeskraek) og derefter fik man en badering og en drink i baren, hvorefter man saa floed rundt og hyggede sig i vandet.
Vi har ogsaa forkaelt os selv her i Nha Trang. Pernille har faaet pedicure og Didde fuldkropsmassage, mmh :)
Vi har virkelig haft en skoen uge! I morgen tager vi med bus(12 timer) til Ho Chi Minh city hvor vi kun vil vaere en dag. Herefter saetter vi kurs mod Cambodia og Angkor Wat, verdens stoerste helligdom.
Vi haaber i har det skoent derhjemme!
Ps. i aften har vi faaet rugbroedsmadder ! Fantastisk :)













Ingen kommentarer:
Send en kommentar