tirsdag den 27. september 2011

Back to Bangkok

Lørdag eftermiddag ankom vi til Bangkok efter en noget ukomfortabel tur fra Cambodia i minibus til Thailand. Vi havde INGEN plads! Men frem kom vi :)
Her anden gang vi var i Bangkok og efterhånden er blevet drevne backpackere, turde vi bo i Khao San street, som er backpackergaden i Bangkok. For nye backpackere ville den være skræmmende, da der sker utrolig meget, der er mange fupmagere og andre ting man skal passe på med. Men bortset fra alt det er det den mest livlige og festlige gade, hvor der bare ikke mangler noget.
Her så vi turens første McDonalds og Burger King, det har vi ikke set andre steder. Det virker ikke som om asiaterne gider den slags mad, men det er også dyrt i forhold til f.eks. gadekøkkener, som der er mange af.

"Hangovertini" med udsigt over Bangkok
Lørdag aften mødtes vi med to australske kvinder, Sabrina og Christina, som vi mødte i Vietnam. De bor og arbejder begge i Bangkok, hvilket også gør det interessant at snakke med dem, da deres liv er meget anderledes end vores.Vi var ude at spise med dem og herefter tog vi ud til Lebua State Tower, som er et kæmpe luxus hotel, hvor der er en bar på toppen(64' sal). Vi havde hørt om det og set det i filmen "Tømmermænd i Thailand", hvor sidste scene er skydt på toppen af Lebua State Tower. Det var virkelig en oplevelse! Vi købte en enkelt drink(dyrt=danske priser) og nød så ellers udsigten over Bangkoks mange lys. Det var helt fantastisk.



Biograf og vanvittigt store storcentre!
Søndag var der drøn på. Vi startede med at styrte rundt i hvad der viste sig at være tre kæmpe store storcentre, for at finde en biograf. Vi kom 5 minutter for sent til filmen, men blev lukket ind alligevel. Vi så en dokumentarfilm(som vi troede var en spillefilm?) "Born to be wild", som handlede om et orangotang og elefantbørnehjem i hhv. Borneo og Kenya. Det var den sødeste film og vi fik begge lyst til at adoptere en baby-oragotang! :)
Efter filmen gik vi på opdagelse i storcenteret, eller storcentrene. Vi var åbenbart et sted hvor der lå tre eller fire storcentre samlet og de var alle gigantiske! De danske storcentre famler meget ved siden af disse storcentre!

Biograftens forhal(en ganske almindelig søndag formiddag!)

"Running Sushi"
Vi havde hørt om en speciel restaurant i et af storcentrene, hvor man kunne få noget der minder om running sushi. Konceptet bag restauranten var at man i 1 time og 15 minutter kunne spise og drikke hvad man ville. På et bånd, nærmest som et lille modeltogbane, løb der små tallerkner med kød, grønsager, tofu, skalddyr ect. rundt i restauranten. Man sad så og tog hvad man ville have og tilberedte det så selv i den gryde som var ved ens plads. Der var derudover en kæmpe sushi buffé, frie drikkevarer og dessert. Det var vildt lækkert og rigtig sjovt!


Og så er der afgang til Phuket!
Mandag tog vi til Phuket, hvor Diddes kæreste og søster besøger os, dette kommer der et indlæg om en af dagene.

Vi håber i har det dejligt derhjemme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar