mandag den 10. oktober 2011

Tiden i Phuket med besoeg hjemmefra

Kort efter vi ankom til Phuket fik vi besoeg hjemmefra af Sofie og Christian(Diddes lillesoester og kaereste). De skulle rejse sammen med os i ti dage, hvor vi havde planlagt at bruge tid i Phuket, paa Koh Tao hvor vi ville tage dykkercertifikat, saa ville vi til Half Moon Party paa Koh Phangan og afslutte med nogle dage i Phuket.
Gensyns glaede!

Diddes faetter, Lars, paa i Patong Beach i Phuket, saa mange af vores oplevelser her var sammen med ham. Vi har oplevet utrolig meget, blandt andet:

Big Buddha
Vi koerte med Lars i hans store 4 hjulstraekker ud til et af Phukets kulturelle punkter, Big Buddha. Som er, som navnet siger, en stor Buddha figur. Den er placeret paa toppen af et bjerg saa i klart vejr kan man se den fra flere steder paa Phuket. Det der gjorde den anderledes fra mange af de Buddhaere vi havde set i forvejen, var at den var lavet i marmor og ikke noget forgyldt materiale.

Da vi saa den proevede vi ogsaa at vaere buddhister. Lars er buddhisit og han vidste os hvordan vi kunne ofre gaver, roegelse og blomster, hvor efter munkene velsignede os og messede for os. Afslutningsvis fik vi et armbaand paa som giver os held og lykke.
Her viser Lars os hvordan man kan bede ved at laegge en moent i nogle metalkrukker. Ved hver krukke oensker man saa.

Gokart
Lars er professionel gokart koerer og har sin egen gokart, saa vi var med ham ude for at se den og banen. Her soergede Lars for at vi lige kunne proeve at koere. Det var vildt sjovt, men vi var godt nok langt fra saa gode som Lars! Og de gokarts de har hernede er noget mere kraftfulde end dem i Danmark. F.eks. den Christian koerte paa, er af den slags professionelle i Danmark bruger. Der var smaek paa!


Strand, Strand, Strand
En af de skoenne ting ved Patong Beach, er den dejlige strand. Den har vi virkelig nydt de dage hvor vi havde godt vejr :)
 


Jetski med 250 hk
Lars og hans kammerat Brian har koebt en jetski hernede og den tog de med til stranden en dag, hvor vi fik lov til at lege rundt paa den hele eftermiddagen! Jetskien var den stoerste paa hele stranden, men det var ogsaa vildt hvad den kunne. Den havde 250 HK(!!!) og gik fra 0-100 paa tre sekunder. Det var saa vildt at proeve. Rigtig sjov eftermiddag :)
 

Flaeskesteg med det hele!
Sidste aften med Sofie og Christian var vi ude at spise med Lars og hans kammerater, Brian og Soeren. Vi var paa en restaurant hvor de lavede dansk mad til den store guldmedalje! Generelt er der mange steder i Patong du kan faa skandinavisk mad, men dette sted var noget helt specielt. Her havde Lars bestilt flaeskesteg med roedkaal, argurksalat(som smagte praecis som den Pernilles mor laver), kartofler, soede kartofler og en hel kande med sovs til hver! Det smagte vidunderligt og det var ligesom at vaere hjemme et oejeblik :)


Sofie og Christian tog hjem loerdag aften og det var helt underligt at sige farvel igen.. Vi tager nu, efter nogle ekstra dage i Patong, til Ko Phangan til Full Moon Party og derefter til Singapore.
Senere kommer der et indlaeg om vores dykkerkursus paa Koh Tao og Didde og Pernilles sidste tid i Thailand.
Vi haaber i har det godt derhjemme, nu er der kun 44 dage til vi kommer hjem! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar