mandag den 17. oktober 2011

Den sidste tid i Thailand

Efter Sofie og Christian tog hjem havde Didde og jeg to dage i Phuket inden vi tog til Koh Phangan. De sidste dage i Phuket brugte vi paa at finde ud af hvad vi egentlig ville. Vi var meget i tvivl, da vi havde flere overvejelser. Vi kunne nemlig:
  • Tage til Ko Lanta og Ko Phi Phi, som skulle vaere meget smukke, men ogsaa meget dyre.
  • Tage til Malaysia og opleve enten Kuala Lumpur, hovedstaden, eller en af oerne.
  • Vi kunne ogsaa gribe chancen for at tage til Full Moon party paa Koh Phangan og opleve den famoese fest alle taler om! Mange oplever ogsaa Full Moon Party som et must for backpackere i Thailand.
Som I sikkert kan hoere faldt valget paa Full Moon Party og det fortroed vi ikke!

Paragliding i Phuket
Men foerst havde vi nogle gode dage i Phuket. Her noed vi den laekre strand og Didde proevede at paraglide. Paragliding gaar ud paa, at man haenger i en faldskaerm som traekker en fra stranden og ud over vandet og ned paa stranden igen.

Ja, det er Didde der haenger der!

Der skete ikke det store ellers i vores sidste tid i Phuket, vi var dog kede af at skulle sige farvel til Lars, Diddes faetter, men mon ikke det bliver et paa gensyn? Vi skylder ham i hvertfald en kaempe tak for en fantastisk tid i Phuket!

Full Moon Party paa Koh Phangan
Vi valgte som sagt at bruge vores sidste dage i Thailand paa fest og (neon)farver til Full Moon Party. Vi tog til Koh Phangan med bus og natfaerge, som vi har proevet foer, men denne gang var faergen fyldt med backpackere paa vej til Full Moon og ikke lokale. Busturen skulle dog overstaes foerst og det var en af de mere traelse. Vi var saa uheldige at skulle med en proppet minibus, hvor der var fire maend fra Spanien med. De blev ved med at brokke sig over at der ikke var plads i bussen og skaeldte den stakkels chauffoer ud over det. Det var tydeligt at chauffoeren ikke forstoed meget engelsk, men det forstod spanierne tydeligvis ikke. Pernille proevede paa at faa dem til at forstaa det, men saa fik hun da ogsaa lige noget at vide. De var saa latterlige, raabte, skreg og skabte sig som boern. Og pga dem kom vi halvanden time senere afsted, men vi skulle nu vente i havnen alligevel. Faergeturen gik nu fint, vi faldt i snak med nogle soede italienere og en fransk pige.

Full Moon Party var onsdag, saa vi havde hele tirsdag til at faa koebt "grej". Full Moon Party bliver nemlig afholdt paa en strand, som kun er oplyst af maaneskin, ildshows og de forskellige barers UV lys. Derfor "glaeder"det om at vaere saa selvlysende som mulig. Vi koebte derfor toej med neon farver og Didde koebte skrig pink shorts. Vi havde neon maling i forvejen, saa det behoevede vi ikke koebe.

Tiden paa Koh Phangan var praeget af strand, sol, afslapning og Full Moon Party. Ikke saa meget andet, det er virkelig en kedelig oe ellers!
Men her er nogle billeder af os inden vi tog til Full Moon Party(vi lod kameraet blive paa vaerelset):



Da vi kom hjem havde vi tre gange saa meget maling paa kroppen og sand over det hele!

Vi startede vores Full Moon Party paa en restaurant/bar, Same Same, som er ejet af to danske piger. Her spiste vi nogle laekre pizzaér, drak et par oel og gik saa i spandene! Hernede drikker man nemlig ikke drinks, men spande(buckets), naar man fester. De bestaar af alt for store maenger vodka eller whisky, red bull og cola. Spande er farlige! Humoeret steg i hvertfald gevaldigt og vi gik amok i det gratis neon maling der var i baren. Vi endte med at have maling over alt, ogsaa i haaret og paa toejet(endnu en grund til, at folk koeber toej specielt til FMP). Det var super festligt paa Same Same og vi kom til at snakke med en flok soede tyskere, som var meget begejstrede over at vi kunne tysk.

Vi gik ned paa fest stranden, hvor festen var godt i gang! Vi har aldrig oplevet noget lignende. Stranden var spaekket med mennesker og ud for de forskellige barer var der ildshows og platforme hvor folk dansede i skaeret fra UV lys. Der blev spillet al slags musik, saa der var noget for alle. Ud for en bar var der et sjippetov med ild i, som folk sprang ind i og hoppede. Det var nok det mest farlige! Vi saa mange ting, som folk kun gjorde fordi det var Full Moon Party,  blandt andet var der nogen der havde sex i vandet og de lod ikke til at tage sig af ,at folk stod og kiggede og tog masser af billeder af dem.
Full Moon Party var vildt fedt og det er noget der skal opleves. Men Didde og jeg er nu enige om at en god aften i byen i Ribe eller Toender er mindst lige saa godt! :)

Efter Koh Phangan tog vi med bus gennem sydthailand og Malasia til Singapore, som der kommer et seperat indlaeg om.

Vi haaber I har det godt derhjemme!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar