Vi gik til det hostel vi havde bestemt os for(men ikke havde booket, da vi tre maandeder har vaeret vant til ikke at booke.) Desvaerre var dette hostel overbooket! Vi ledte videre efter hostels og der gik fem timer hvor vi ikke fandt et eneste der havde plads. Vi var efterhaanden godt traette og irriterede over det og en god gang regn hjalp ikke paa det, men saa moedte vi en hollandsk pige som hjalp os. Hun vidste nemlig at paa hendes hostel var der to ledige senge! Vi kom derhen og vi var endelig heldige, vi var ligeglade med at hostlet var noget gammelt lort, saalaenge vi fik en seng at sove i! Saa vi havde en noget besvaerlig start i Sydney, men vi fandt jo ud af det tilsidst. Saadan en oplevelse husker man og kan maaske grine af det, naar vi kigger tilbage paa det :)
Vi vil lige fortaelle om nogle af vores oplevelser i Sydney:
Skoenne dage paa Bondi Beach(chiller med Frede og Mary)
Vi har brugt en del tid paa stranden, de dage hvor vejret var til det. Men da har temperaturen ogsaa lagt omkring de 30 grader og det har givet en masse dejlig kuloer :) Bondi Beach er noget proppet med mennesker, ja faktisk sort af mennesker i weekenden, men vi synes nu stadig det er en dejlig strand. Her kunne vi rigtig slappe af og nyde de sidste dage af vores 100-dages ferie, som efterhaanden har naaet sin ende.
Loerdag paa vej til stranden holdt vores bus ind til siden for at lade en politi eskorte komme forbi. Vi kiggede lige en ekstra gang, da vi saa at den bil de eskorterede havde et dansk flag paa fronten! Vi fandt saa senere ud af at Kronprins Frederik og Kronprinsesse Mary er med deres boern i Sydney lige nu. Den dag vi saa dem var de ude ved Bondi Beach og se den aarlige kunstudstilling "Sculture by the sea", som vi saa senere den dag. Saa vi kan paa en maade godt sige at vi har chillet med Frede og Mary paa Bondi ;)
Gratis City-tour
En af de skoenne ting ved Sydney er de mange gratis glaeder. F.eks. kom vi med paa en gratis 3-timers byrundtur. Vi saa alt der er vaerd at se, alt lige fra Sydneys aeldste hus til Operahuset og finanskvarteret. Guiden fik saa sin betaling i form af drikkepenge bagefter og man bestemte selv hvad man ville give ham, saa saadan en byrundtur var rigtig god for backpackere som os.
Diddes foedselsdag - og kendte ansigter
Didde fyldte 20 aar loerdag, saa hun blevet fejret med maner! Vi startede dagen med en luxus morgenmas efter vores standarter, scramblet eggs, ristet broed og kakao :) Vi brugte dagen paa stranden, hvor vi spiste foedselsdags muffins og trak i det fine toej om aftenen. Vi moedtes med Katrine Jessen, Diddes tidligere klassekammerat, som netop var ankommet til Sydney og Emilie, en svensker som vi moedte paa New Zealand, som ogsaa var i Sydney denne dag. Vi spiste aftensmad med dem og nogle af Katrines venner paa en hyggelig pub i centrum og noed lidt god vin bagefter. Byturen gik videre til en hostelbar, hvor Didde ligepludselig fik foedselsdagssang fra en kaempe flok danskere! Hun havde danske flag i haaret, saa man kunne nemt se, at hun var foedselar :) En rigtig god og hyggelig aften!
Surf kursus paa Manly Beach
Mandag formiddag tog Didde et surf kursus paa Manly Beach. Det var to timer, foerst med undervisning paa stranden, herefter i vandet, hvor de proevede det af. Det var fedt at kunne ride en boelge, men at staa op, det er ikke nemt! Men det lykkeds dog naesten for Didde :)
Operahuset og Harbour Bridge
Et must see i Sydney er Operahuset og Harbour Bridge, saa det har vi selvfoelgelig ogsaa set. Baade fra vandet og landet. Vi gik en tur i de botaniske haver, hvorfra man har en flot udsigt over baade broen og Operahuset. Som dansker foeler man sig lidt stolt, naar man ser Operahuset, det er nemlig tegnet af den danske arkitekt Joern Utzon. Smukke sights!
Vi afslutter med maner: Kaenguro boeffer og drinks med udsigt over Sydney
Vi afsluttede vores 100 dages rejse med maner! Ved solnedgang tog vi i Sydney Tower, som er det hoejste taarn i Sydney. I dette taarn er der en bar, som drejer rundt, saa man i loebet af en times tid kan faa set hele Sydney. Vi koebte en enkelt drink og drank saa meget langsomt mens vi noed udsigten.
Vores aftensmad spiste vi paa hyggelige Darling Harbour, hvor der er restauranter og cafeer i massevis. Vi fandt et sted hvor vi kunne faa Kaenguro boeffer, da vi jo skulle proeve kaengrugo naar nu vi er i Australien! Det var super laekkert og mindede os lidt om kalvekoed, bare lidt soedere. Til dessert fik Didde et kaempe stykke chocoladekage og Pernille fik en rigtig laekker cheesecake :) En rigtig laekker aften med lidt tilladt luxus :)
Nu vender vi saa hjem...
I eftermiddag saetter vi os i flyveren og er saa hjemme i Danmark onsdag formiddag og vi glaeder os! Hjem til kulden, julehyggen, rugbroed og maelk! Men det vi glaeder os allermest til er at komme hjem til vores familier og venner, dem savner vi!
100 dages eventyr er nu ovre, men vores minder vil vare forevigt!
(Der kommer dog flere indlaeg paa bloggen, saa i skal ikke helt smutte endnu ;) )

