lørdag den 19. november 2011

Den sydligste by i verden, pingviner og soeloever!

Saa mangler vi bare det sidste fra New Zealand. Vores tid i Queenstown blev afbrudt af en tur sydpaa, til NZ's aller sydligste byer. Vi tog foerst til universitetsbyen Dunedin, som sikker er interessant nok, men vi blev moedt af det mest triste regnvejr, saa det satte lige en daemper paa det. Vi rendte dog ind i to danskere, Marie og Per, som vi har moedt flere gange her paa NZ, saa vi havde en hyggelig aften sammen med dem.
Dagen efter tog vi til Curio Bay, hvor vi saa soelover og pingviner i massevis! Soeloeverne var ret kedelige, de laa bare og dovnede den paa stranden, men tilsidst fandt vi da en der gad posere lidt for kameraet ;)



Naa ja, vi saa ogsaa verdens stejleste gade:

Den aften endte vi i verdens mest sydlige by, Invercargill. Vi moedtes med Diddes kammerat Arthur, som er landmand der, om aftenen. Det er altid sjovt at moede nogen hjemmefra og hoere om deres oplevelser hernede :)


Dagen efter tog vi til Milford Sound. Vi koerte hele formiddagen og det var nu en smuk koeretur. Undervejs saa vi massevis af snedaekkede bjerge og smaa vandfald. Vi kom ogsaa til en resteplads hvor det vrimlede med Kea fugle, som er en utrolig klog fulg. Den siges at vaere lige saa klog som et fem aarigt barn!

Vi ankom til Milford Sound, som er en smuk bugt man sejler i gennem paa et to timers cruise. Vi fik foerst en stor laekker buffee frokost og gik herefter paa daekket for at nyde naturen. Og det var da flot, men vi var ikke imponerede. Vi har trods alt Halong Bay i Vietnam at sammenligne med, saa vi beklager, men Milford, som mange sukker over, som det smukkeste sted paa jorden, det var ikke noget saerligt i vores oejne.


Vi saa dog et meget smukt sted undervejs, et sted kaldt "Mirror Lake" og den soe levede op til sit navn! Her var der genspejling af bjerge i soen tydeligere end vi nogensinde har set foer - saa smukt!


Vi kom halv sent tilbage til Queenstown om aftenen og da vi sad og spiste aftensmad, saa vi pludselig en af Pernilles venner fra hjemme, Peter, som netop ogsaa var ankommet til Queenstown. Det er en lille verden! ;)
Vi rundede Queenstown af dagen efter med maner, med en god gang pubcrawl! Queenstown natteliv skal man altsaa ikke kimse af;)


Vores sidste stop paa New Zealand var i Christchurch, hvor vi sov det fedeste sted nogensinde! Vi tilbragte en nat i faengsel!!! Og vi havde altsaa ikke gjort noget galt, vi havde bare fundet et hostel som var et nedlagt faengsel. Det var meget gennemfoert med sorte og hvide striber paa alt, medarbejderne hed faengselsvagte og det var bare super godt!

Vi tilbragte en dag med at se Christchurchs smadrede centrum. Der var dog ikke meget at se, da det meste er lukket af for offentligheden, men det er tydeligt at se der har vaeret jordskaelv.


Saa endte vores tid paa New Zealand - og det har vaeret fantastisk! Men nu venter eventyr i Sydney og derefter vender vi naesen hjemad til DANMARK! Og vi glaeder os :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar