Vores rejse indtil nu er gaaet godt. Turen herover gik nemt, foerst med tog fra Roedekro til KBH og Kastrup. Fly fra Kastrup til London, Heatrow(to timer) og fly fra Heatrow til Bangkok(11 timer ca.). Vi skulle flyve sen aften fra Heatrwo, saa vi spise aftensmad i lufthavnen, men da vi kom ombord pa flyvet(et stort et af slagsen), servede de aftensmad! Og klokken var omkring 00.30 dansk tid. Det var irritende, da man saa ikke bare kunne slappe helt af og se film, da lyset var taendt. Men vi fik da sovet lidt i flyvet, Didde lidt mere end Pernille, da det er hun ikke saa god til;) Men der var ogsaa en del turbulens i den sidste del af flyveturen. Men frem kom vi og det gik let i lufthavnen.
Vores hostel, New Road Guest House, er primitivt men godt til backpackere. Personalet er venlige, saa det er skoent. Der er en dansk talende guide hver dag, saa der ikke er noget at misforstaa.
Pernille foran New Road Guest House
I dag har vi set byen paa egen haand, og til fods og med metro. Det er nemt nok med et godt kort og et overblik, det er bare vigtigt at holde hovedet koldt, da Bangkok er larmende og trafikken er intens. Men vi er faktisk ret seje til at finde rundt!Didde er sej til at finde vej!
Vi har vaeret i et tempel og se verdens storste forgyldte Budha i dag. Det var flot. Der var guldudsmykninger over alt. Samtidigt er det bemaerkelsesvaerdigt, at der ligger saa smukke templer mellem slum og nedslidte huse, det er lige fra det ene til det andet.Til informationsmodet i dag var der en kaempe kakalak der kravlede op af Diddes ben, saa hun hoppede op og skreg. Guiden sagde bare at hun ville finde den og spise den til frokost. Karkalaken lagde sig paa ryggen, og legede doed, indtil vi kiggede vaek, og saa var den forsvundet. Saa i aften skal vores vaerelse karkalak-tjekkes!!
Der er mange mennesker i Bangkok der sporger hvor man er paa vej hen, og man mangler noget, og gerne vil hjaelpe. men for det meste har de ogsaa en bagtanke med det, og foreslaar istedet at man shopper et bestemt sted eller tager en tuktuk. Men de gor det paa en venlig maade, saa man skal bare sige nej tak, og gore hvad man selv har planlagt, for ikke at blive snydt for penge.
Til frokost i dag spiste vi laekkert thaimad ved floden, som paa kortet er aftegnet blaa, men som i virkeligheden er brun af skidt! Det lyder ikke saa idylisk, men det var faktisk et rigtig laekkert sted, med mange baade, en frisk vind og dejligt mad, til billige penge! Men alt i Thailand er jo billigt, lader det til.
Vi maa slutte af nu, for vi skal forst have buffet paa et Teater og derefter ind og se et thailandsk danse/teater show, tror vi nok det er :) herefter skal vi med metro hjem, hvis vi kan finde ud af det. Det gik fint herover, alle er sode og vil gerne hjaelpe, ogsaa selvom de ikke kan snakke engelsk, saa bruges der bare tegnsprog!
I morgen skal vi se byen paa en guidet tur. Og naar vi ikke at blogge imorgen, saa bliver det nok forst om en uges tid, da vi tager videre paa 'Umphang Trek', til Nordthailand og helt oppe ved graensen til Burma. Vi skal paa en seks dages tur gennem floder, jungle, stammelandsby og bjerglandskab. (bare der ikke er for mange kakalaker eller det der er vaerre!!)
Vi haaber I har det godt derhjemme!
(desvaerre er der ikke billeder i dette indlaeg, da der ikke er en kortlaeser eller USB i computeren)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar