fredag den 26. august 2011

We love Chiang Mai!

De sidste par dage har vi tilbragt i Chiang Mai, en super hyggelig laidback nordthailandsk storby. Byen er virkelig god til backpackere som os, da der er mange billige guesthouses og spisesteder. Det betyder ogsaa, at der er mange andre backpackere, men det er bare hyggeligt. Byen summer af liv, om aftenen specielt omkring natbazaren og byen har noget naer et "red light district", hvor gamle europaeriske maend finder alt for unge thailandske piger!

Alt i alt er Chiang Mai dog en dejlig by! Vi har paa tre dage oplevet en masse, blandt andet:
1. Chiang Mai nigthbazar
Pandekager!

Pernille, Bente og Nikolai i bazaren
Her faaes alt til den kvarte pris! Bazaren daekker et kaempe omraade, baade indenfor og ude paa fortovskanten.
Vi kunne bruge alle vores penge her! Men maa vidst hellere holde igen;)


2. Panda!
 

Torsdag var vi Chiang Mai Zoo, en verdenskendt zoo for dens stoerrelse og fordi de lige nu og frem til 2013 har "laant" to pandaer fra Kina. De har ogsaa en panda unge. De pandaer var nu meget soede! 
3. Sheman show



Den fedeste aften var torsdag aften, hvor vi tog til Sheman show med Nikolai og Bente. Sheman show er et cabaret\danseshow, hvor alle optraedende er maend, dog ligner de alle kvinder! Meget imponerende. De havde virkelig en kvindelig fremtraeden og kunne virkelig bevaege sig som kvinder. 
4. Fiskepeeling 



Der er en meget sjov form for velvaere behandling i Thailand. Det gaar ud paa at man sidder med benene nede i en slags aquarium fyldt med en slags maller. Mallerne spiser alle de doede hudceller paa benene, det lyder klamt men er meget rart! Det kildede helt vildt:) + Der var frit internet imens.
5. Nye briller!
 
Bare rolig - kun proeve briller

Vi havde hoert hjemmefra, at maerkevare briller skulle vaere vildt billige i Thailand. Det valgte vi at undersoege og endte med begge at koebe et par Burberry briller til den kvarte pris af den danske! Det var i en super fin brilleforretning, hvor der var tre ekspendienter, som stod paa hovedet for at hjaelpe os. Saa efter 24 timer havde vi spritnye Burberry briller:)



Vi elsker Chiang Mai!
I morgen tager vi til Pai, hvor planen er nogle dages total afslapning!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar